Budowa tunelu

Sprawa budowy tunelu łączącego wyspy Wolin i Uznam nabiera rozpędu. Jak ogólnie wiadomo, zostały już podpisane niezbędne dokumenty i umowy z wykonawcami związane z jego budową i w zasadzie zaczęło się odliczanie dni do jego otwarcia.
Nie zapominajmy jednak o dotychczasowych przeprawach, na których obecnie opiera się tak ważny dla miasta transport ludzi i towarów, a które to do czasu wybudowania tunelu muszą sprostać zwiększanym z roku na rok zadaniom. Miasto Świnoujście, a w zasadzie jego lewobrzeżna część, jest w ciągłej budowie. Tu powstają nowe apartamentowce, hotele, domy mieszkalne i inne obiekty użyteczności publicznej, które nie powstałyby, gdyby niezbędne do ich budowy materiały nie zostały przetransportowane przez promy t. „Karsibór”. Świnoujście stało się modnym miastem, gdzie ścisły sezon turystyczny uległ rozszerzeniu i obecnie trwa on od początku maja do końca września. Zwiększający się corocznie napływ turystów na wyspę Uznam również motywuje do tego, aby zwiększyć zarówno częstotliwość jak i ilość kursowania promów na przeprawie „Centrum” w Karsiborzu. Aby sprostać tym zadaniom niezbędnym jest, moim zdaniem, zwrócenie większej uwagi na problemy, z którymi niejednokrotnie musi borykać się Żegluga Świnoujska i udzielenie jej w tym zakresie zwiększonej pomocy. Dotyczy to szczególnie infrastruktury brzegowej (nabrzeża i pomosty), jak i samych promów, które pomimo modernizacji siłowni są już leciwymi jednostkami, które z roku na rok stają się coraz starsze i podobnie jak my, ludzie, wymagają większej troski, aby skutecznie dotrwać do otwarcia tunelu.
Jerzy Barczak